Top 11 pro sladký spánek

13. dubna 2014 v 0:00 | Nany J - 12 let |  Tipy
Ahoj,
také se Vám občas neklidně spí? To asi každému, ať v tom jsou problémy, nebo radost. To se dá ještě přejít. Pokud je to ale častěji, možná je něco špatně. Mám tu několik tipů pro sladký spánek. Nejsou to pravidla, ale měly by aspoň trochu pomoct :)

1. Režim
Když jdete jednou spát ve dvě a podruhé v jedenáct, tak se nedivte, že se Vašemu tělu nebude chtít spát. I když je možné takto chodit spát - ale opakovaně. Takže třeba o víkendu ve dvě a během všedních dnů v jedenáct. Časem se dá navyknout na všechno.

2. Jídlo a pití
Není dobré jít spát ani s plným, ani s prázdným žaludkem. Jezte naposledy v sedm, ani dříve, ani později. Pít se má sice pořád, ale také není zrovna ideální, vypít litr před spaním. Nejenom, že Vám to bude v břiše "žblunkat", ale také se pravděpodovně v noci probudíte s potřebou na WC.

3. Cvičení
Někde jsem četla, že je skvělé cvičit před spaním, protože se tělo unaví a lépe se mu usíná. Ale je to přesně naopak - jste uřícení, srdce buší ostošest a určitě je namístě i sprcha, která těsně před spaním vhodná též není. Proto cvičte nejpozději 2 hodiny před spaním (ale je lepší i déle).

4. Světlo vs. tma
Každému vyhovuje něco jiného, někdo potřebuje mít nějakou mini lampičku a někdo úplnou tmu. Pro někoho jsou závěsy málo, pro někoho moc. Pokud víte, že Vám závěs nestačí, kupte si rolety. Do spánku je občas nutno něco investovat. Pokud je to ale moc, stačí si koupit roušku. A pokud máte raději světlo, tak si v Ikei kupte takové mini duchy - nezáří to do očí, ale přitom dává dostatečné světlo (měla jsem to jako malá :3 - doporučuji zelený :D). Myslím, že i pro "milovníky světla" je záření ála baterka moc.

5. Vzduch
Okno je fajn si aspoň na pár minutek. Nejlépe ještě před tím, než jdete spát. Někdo i spí s otevřeným oknem celou noc, ale to je volitelné. Ale i pokud to zrovna nemusíte - na pět minutek si vyvětrejte, ať z pokoje vyžene všechny zlé duchy, které by Vám narušovaly spánek.

6. Ach ty hodiny
Dívat se na hodiny ničemu nepomůže. Budík otočte a ignorujte ho. Počítání každé minuty spánek neurychlí. Když budík tiká, je to horší, proto ho dejte pod polštář.

7. Hudba
Další individuální věc. Někdo potřebuje absolutní klid někdo zase neusne bez "pohádky na dobrou noc". Já třeba mám milion cédéček s různými napínavými příběhy, holt se mi s tím lépe usníná (i když bez toho přežiju :D). A´pak tu je hudba. Silně pochybuji, že by někdo usnul při metalu, ale může být :D

8. Šlofík po obědě
Když budete spát během dne, budete mít více energie. A pak už to v noci nepůjde. Proto choďte spát jen večer, abyste byli aspoň trochu unavenější.

9. Přes den v posteli
Když budete v posteli dělat všechno, tělo pak nebude vědět, kdy má spát a kdy ne. Proto využívejte postel čistě pro účel psaní.

10. Pohodlí
Tohle je poměrně obsáhlý bod. Máš správnou matraci? Nejsi tak oblehlá polštáři/plyšáky, že už se na postel nevejdeš? ... a mnoho další faktorů. Proto si zajisti co největší pohodlí a pod hlavu si toho nikdy nedávej moc, bolel by tě krk.

11. Prášky
Brát prášky na spaní je to nejhorší, co můžete udělat. Ale je pravda, že když Vás něco bolí, tak se prášek hodí. Ale nesmíte se na nich stát závislí...


A jaké jsou Vaše tipy? :)

 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

Byl/a jsem tu?

Ano-------- ;)))

Komentáře

1 hanienes hanienes | Web | 13. dubna 2014 v 10:15 | Reagovat

Super tipy, krasně jsi to shrnula :) měla (mám) období, kdy vůbec nemůžu spát, bojím se ani nevím čeho, zdá se mi pořád ten stejný sen a budím se zpocená se strašnými úzkostmi a to hlavně v období úplňku o.O jsem moc ráda, že poslední dobu spím klidně a usínám hned :)

2 krasna-sluchatka krasna-sluchatka | E-mail | Web | 13. dubna 2014 v 10:49 | Reagovat

[1]: Díky :) To je zajímavé, to zní jako z nějakého filmu :D

3 Desirée Lydon Desirée Lydon | Web | 13. dubna 2014 v 17:10 | Reagovat

Prášky na noc si pokud možno neberu. Ale někdy když mě bolí hlava, tak musím. A někdy se probudím ještě s příšernější bolestí, jako kdyby mě někdo večer praštil kladivem do hlavy :D Jinak fajn článek ;)

4 Buddy Buddy | Web | 13. dubna 2014 v 17:13 | Reagovat

Hihi, tak s tím oknem souhlasím.. Vždycky si nechavam před spaním aspoň hodinu otevřenej balkón ^^ ten čerstvej vzduch je lepší než ta opičárna ve které jsem přez den.. :D Aj i ta hudba :)

5 Jessie Jessie | 13. dubna 2014 v 19:19 | Reagovat

To jsou dobrý rady. Určitě je zkusím. Hlavně tu 1. Někdy jdu už v 9 a někdy zase až v 2.

6 Dark Sayu (infinite-queens.blog.cz) Dark Sayu (infinite-queens.blog.cz) | Web | 13. dubna 2014 v 21:31 | Reagovat

pěkné:) to já mám spánek rozložen na takové dva "stavy", když jsem na intru a usnu vyloženě únavou, nebo když spím u přítele a to je pak ten nejsladší a nejklidnější spánek, že se mu nic nevyrovná :D
jinak fajn článek:) já když vyloženě nemůžu usnout, tak se koukám na nějaké seriály - South Park, Simpsonovi, Comeback, abych si unavila oči a to pak usnu hned:)

7 Dragell Dragell | E-mail | Web | 15. dubna 2014 v 21:06 | Reagovat

Před měsícem jsem psala úplně stejné téma. Jedná se vlastně o kompletní moje zkušenosti :)
http://in-my-own.blog.cz/1403/jak-klidne-usnout

8 Ali Ali | Web | 15. dubna 2014 v 21:43 | Reagovat

Fajn článek, skoro se vším mám zkušenost..
například s tím cvičením, jednou jsem to zkusila sama na sobě a asi min. hodinu  jsem nemohla usnout. A... otevřené okno je  moc fajn, obzvlášť v létě a přesto,že bydlíme vcelku vysoko, se s otevřeným oknem přes noc necítím moc bezpečně.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama